Welcome to Bolivia - Copacabana

19 oktober 2013 - Copacabana, Bolivia

De dagen na de trekking hebben we wat uitgerust. De laatste excursie die we in Peru deden is gaan paardrijden. Het was een stukje van de heilige vallei. We vertrokken naar Maras met een lokale bus en gingen dan te paard verder naar Moray. Het was zalig! Heel lokaal en enkel Filip, Nele, Pieterjan, ik en de lokale paardengids. De picknick box was ook op zijn peruviaans: groentjes in het zuur, een stuk koude kip, yuca, hard brood en advocado. Na de lunch hadden we wat regen, maar dat lieten we niet aan ons hart komen. Te paard terug naar Maras voor de zoutvlaktes. Echt prachtig!! Na dit bezoek was het tijd om terug te gaan naar Cusco. We werden gedropt in een stukje van Cusco die we nog niet gezien hadden. Genoten van wat street-food als appetizer (churro en brochette van runderhart). Dan heerlijk gedoucht en gaan aperitieven, want er was geen tafeltje meer vrij in het restaurantje waar we wilden afsluiten.

Dinsdag en woensdag was het luieren. Niet veel soeps om te vertellen dus :-p Zonder bolleto turistico kan je in Cusco niet veel doen. Jammer! Maar om hier optimaal van te genieten moet je bijna 10 dagen non stop de stad bezoeken. 's Avonds hebben we de bus naar Copacabana genomen met Nuevo continental.

Heerlijk geslapen op de nachtbus, we namen deze keer cama = bed. Het was er wel koud, ondanks het warme grote deken die we kregen. We waren om 22u30 vertrokken en werden om 6u20 gewekt om de overstap te doen naar een klein minibusje voor de grensovergang. Daar vlug wat geld wisselen, stempeltje hier en daar en we waren klaar voor Bolivia. We gingen meteen naar hostel center, basic maar voldoende voor 2 nachten. Dan de excursiebureautjes gedaan en genoten van een heerlijke koffie in Pueblo Viejo. Nog wat het stadje gecheckt en alles voor Bolivia voorbereid. Nog even geaperitiefd en dan gaan dineren in La Copula. Een echte aanrader! Heerlijke forel!

Isla del Sol stond vrijdag op het programma. Ontbeten op terras van El Trebol, een kommetje muesli met heerlijk vers fruit. Pj ging ons middagmaal inkopen, we vroegen ham maar er was er geen, dan maar kaas. Als we 1 iets geleerd hebben is dat de kaas in Zuid-Amerika op niets trekt. Het was +/-2u per boot varen naar het noordelijke deel. Daar werden we al vlug onthaald door een lokale gids. Het werd een toeristisch uitje, waar wij geen zin in hadden dus verlieten we de groep al vlug. We begonnen aan de wandeling van noord naar zuid. De eerste bezoekjes stelden niet veel voor, het panorama was daarintegen wel de moeite! Het Titicaca meer is zo immens! Niet normaal! Op de achtergrond zagen we de besneeuwde toppen van el altiplano dichtbij La Paz, Isla de la luna, het grensstadje van Peru en veel water ;-) We hebben ongeveer 8 km gewandeld. Wat steile stukjes en Bolivian flat. Om 15u30 vertrok onze boot terug richting Copacabana. Vlug een douche genomen en onze trip naar de jungle via mail vastgelegd met Mashaquipe naar Madidi NP. Volgens tripadvisor allemaal positieve reacties, iets om naar uit te kijken! Ik, Shana, ben benieuwd! Gedineerd in Mauraz, super vriendelijke mensen en heel lekker gegeten tegen een spotprijsje (Bolivia is belachelijk goedkoop voor eten en slapen). Helaas is het zaterdag toe, anders gingen we er nog eens heen. Pj at verse lasagna en ik spaghetti alfredo.

Straks vertrekken we richting La Paz. Waar we onder andere de death road, Tiwanuka, 4d jungle/amazone en de stad zelf gaan ontdekken.

Hasta Luego!

1. Papatjie en mamatjie:
    19 oktober 2013
    No pictures? Damned....
  2. Vanessa:
    21 oktober 2013
    Heerlijk om telkens jullie reisverhalen te lezen vanachter mijn pc bij Joker Brugge :) Geniet nog heel veel verder! dikke knuffel