Paracas - Huacachina

28 september 2013 - Huacachina, Peru

Op woensdag 25 september vertrokken we voor de eerste busrit naar Paracas. Busreizen zijn hier goed georganiseerd. We reizen met Cruz del Sur, keken een filmpje en kregen er zelfs een maltijd geserveerd. Eenmaal aangekomen in Paracas werden we al snel aangesproken door de vele plaatselijke verkopers. Ik koos hotel El Gamonal. Hele mooie kamers met terrasje, leuk hotel en ontbijten doen we op het dakterras met zicht op zee. Onze excursies, nl. Paracas NP en Islas Ballestas hebben we vastgelegd via het hotel. ´s Avonds genoten we van de eerste cocktail in Miski bar. Zeker een aanrader!

Zalig geslapen, ontbeten op het dakterras en klaar voor een nieuwe dag. We vertrokken op excursie naar Paracas NP voor een gegidste tour met minibus. Paracas NP is een zeer groot domein vol schitterende plaatsjes, baaitjes, zandduinen, kliffen… We begonnen het bezoek met het museum, dan El Catedral (helaas grotendeels ingestort door aardbeving in 2007), daarna een rood strand en picknick time. Na de dagtrip zijn we de local mini market binnen gegaan om een Cusqueña biertje en speelden we UNO op ons terras. ´s Avonds aten we superlekker in Misti bar/restaurant. Paracas is een echte aanrader, in de zomer kan je er overnachten in het NP. Met de MTB lijkt het ook heel leuk, maar dan moet je voor enkele dagen voor uittrekken.

Vrijdagmorgen vertrokken we om 8u met de boot naar de Islas Ballestas. Op onze boottocht zagen we dolfijnen en El Candalerio (1 van de hoogtepunten van Paracas NP). Toen we dichter kwamen bij de Islas Ballestas zagen we de zwerm vogels, dus induffelen tegen bird-shit (Shana was the lucky one, Pj de voltreffer). Vele vogels en zeeleeuwen gezien. ´t Was de moeite waard om deze tocht te doen, maar persoonlijk vonden we het nationaal park indrukwekkender. Daarna reisden we verder naar Ica met de bus en namen we direct de taxi door tot in Huacachino. De vriendelijke taxichauffeur heeft de rest ook voor ons geregeld (hostel Casa de Arena II, excursie, verdere busreizen). Na een menú del dia vertrokken we met de sandbuggy door de woestijn. ZALIG! Veiligheid primeert, dus  was het voor ons niet zo wild als gehoopt maar absoluut de moeite! Er waren enkele stops om te sandboarden. Eenmaal de smaak te pakken is het moeilijk om op te houden. Bij de laatste stop konden we genieten van de zonsondergang in de woestijn. Eenmaal terug was het tijd voor een koude douche, toch voor de ladies, want PJ had als enige de warme knop gevonden.

Vandaag trekken we door naar Nasca, om maandagavond de nachtbus naar Arequipa te nemen.

¡Hasta luego!

29 september 2013
    Prachtig!!!! Geniet ervan.....
  3. Bertrand Jenny:
    1 oktober 2013
    Geniet ervan wij enkel watertanden bij zoveel moois! groetjes en hou het veilig.