The beginning... Lima

25 september 2013 - Lima, Peru

Zondag was het dan eindelijk zover... Om 4u opgestaan, ons klaarmaken en dan ´off to the airport´! Na een rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam waren we na 13u in Lima. Eindelijk kon ons avontuur beginnen!

Maandag vroeg opgestaan en na een warme douche hebben we ontbeten. Net een B&B, gezellig samen met andere backpackers (Venezulaan, een Amerikaans koppel op expeditie naar de bron van de Amazone,...). We vertrokken die dag richting Larco Mar en vervolgens wandelden we langs de kustlijn naar Parque del Amor, het Parque Guell van Lima. Parkjes en pleintjes overal, dus was het tijd voor ons eerste plaatselijk marktje. Het aanbod is onvoorstelbaar, van alle soorten groenten en fruit tot ingewanden van dieren. Na een jugo (sapje) gingen we Huaca Pucclana bezoeken. Daarna naar Lima Centro met het mooie Plaza San Martin. Tijd voor een hapje bij El Cordano, bekend voor zijn sandwichen met ham bij de locals. Alle must-sees bekeken en dan richting Rimac voor Plaza de Acho (stierenvechtersarena). Blijkbaar niet de veiligste plaats om rond te lopen, dus werden we geescorteerd door een politieagent. Achteraf bleek dat dit de favela´s of townships van Lima waren...OEPS!!! In ons hostel nog met David van Friend¨s House gepraat en zo liggen onze eerste bustickets naar Paracas ook vast. Er logeert ook een Oostenrijkse die reeds 3 maand rondtrekt in Peru. Door haar zijn we te weten gekomen dat we geen trekking in de Colca Canon te doen, tot grote spijt van PJ. Blijkbaar komen er heel wat aardbevingen voor doordat de vulkaan op uitbarsten staat. Dan onder de wol,want we zijn nog niet helemaal aangepast aan het tijdsverschil.

Zalig goed geslapen, al werden we vroeg gewekt door het lawaai van de bewoners van ons familie hostel. Vandaag naar Parque de las Leyendas. Leek leuk in de reisgids en aangeraden door David, maar eigenlijk niet meer dan een zoo met dieren in veel te kleine hokjes. BORING!!! Om de voormiddag goed te maken gingen we een menu del dia eten. Een schot in de roos, super lekkere vismenu (visbouillon, voorgerecht en hoofdgerecht). Shana koos wonton met krab en zeevruchten en PJ ceviche en arroz con mariscos. Hierna langs de kustlijn geslenterd, surfers bekeken en van de rust genoten.

Al bij al vonden we Lima niet zo speciaal, beter een dag in het centrum en dan de buurt ontdekken zoals Pachamac, Puruchuco, El Caral of Marcahuasi.

Vandaag vertrekken we naar Paracas, een rit van ongeveer 4u. Paracas is gekend voor zijn nationaal park en de Islas Ballestas.

Hasta luego!!!

1. Papatjie en mamatjie:
    25 september 2013
    Hola amigo's! Heel tevreden te vernemen dat jullie het zo goed stellen! Reuze! Disfrutarlo amigo's!
  2. Mams:
    25 september 2013
    Blij een beetje nieuws van jullie te horen ! Het is altijd leuk om op de hoogte te blijven van jullie avontuur! Je ziet dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn he?
    We kijken al uit naar jullie volgend nieuws! Geniet er maar van!
    Take care..
  3. Daphné:
    25 september 2013
    favela´s of townships. Ben niet mee. wat betekend dit?
  4. Papatjie en mamatjie:
    25 september 2013
    Townships en favela's zijn de achterbuurten, en heel gevaarlijk!
  5. Caroline:
    30 september 2013
    Geniet er maar van maar voorzichtig zijn !!!