Final part... Buenos Aires

19 december 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Het is een zalig bedje in Hotel Grand King in Buenos Aires. Voor het laatste van de reis hebben we gekozen voor wat meer luxe om uitgerust terug in ons belgenlandje aan te komen. Het ontbijt is zeer uitgebreid, zoetigheden alom en dan fruit, yochurt, cornflakes...

Zaterdag begonnen we ons avontuur in Buenos Aires. We gingen te voet naar La Recoleta (= wijk in Buenos Aires). Het meest bekende daar is het graf van Evita Perron, dus dat gingen we meteen bezoeken. Echt gek, zo`n kerkhof! Allemaal precies mini gebouwtjes, proper onderhouden en heel druk rond het graf van Evita. Op zaterdag is er een marktje dichtbij en zijn we er even doorgelopen. Hele leuke en creatieve spulletjes hadden ze er. Op de terugweg gingen we nog wat winkeltjes in en normaal gingen we Usain Bolt zien. Gekke wedstrijd: Usain Bolt vs. Een bus. Aangezien het heel warm (35gr) is, besloten we niet te wachten in deze drukte en gingen we wat uitrusten in onze hotelkamer. Dichtbij ons hotel heb je elke avond een tango demonstratie, dus daar bleven we even kijken en gingen dan dineren bij Parilla Peña. Empenada carne en broodjes als hoofdgerecht en een Tbone steak met sla en frietjes als hoofdgerecht. Pj vond dit zeer lekker!!

Zondag is er markt in San Telmo(= wijk in Buenos Aires). Als je er vroeg bent (10u) is het er nog niet al te druk. De Feria San Telmo is eigenlijk in de ganse straat Defense, dus je hebt wel wat tijd nodig om alles te bekijken. Leuk sfeertje, straatmuzikanten, toffe spulletjes... Hierna gingen we nog naar Casa Rosada op Plaza de Mayo, hielden we een siesta`tje (een lange :-p) Dan 1 van de vele pizzeria`s geprobeerd, nl. Guerrin van 1932! Pizza mozarella mmmmm heel groot en lekker!!

Maandag hadden we Palermo (= wijk in Buenos Aires) gepland. Omschreven in de reisgids als een rijke buurt, prachtige lanen en appartementen... nou ja, misschien liepen we wat verkeerd, maar het leek ons niet zo wauw. `s middags een broodje op terras gegeten en dan teruggekeerd langs museo Evita en de vele parken: 3de febrero, Jardin Botanico, Japanse tuin, Plaza Naciones Unidas, Parque Thays en dan langs de grote straat 9de Julio naar ons hotel voor een siesta. De straat kan je onmogelijk in 1 keer oversteken, gigantisch!

Dinsdag is la Boca (= wijk in Buenos Aires) tijd. Dit is de armere wijk van Buenos Aires met de gekende kleurrijke huisjes en het voetbal! We hebben eerst een uur lopen zoeken door een betoging op straat naar de bus 29, maar dan verliep alles vlotjes. We stapten af aan Caminito. Daar heb je meteen de sfeer, gekleurde huizen, tango... we liepen er wat rond en bezochten nadien het museum en stadium van de BOCA Juniors. Leuke rondleiding, want is een club met veel geschiedenis. Na het bezoek dronken we nog iets op een gezellig terrasje en namen we de bus terug naar downtown. Vanavond gingen we naar een tango show, samen met Angela, een Nederlandse die we in Iguazu al leerden kennen. Catedral del Tango is echt zo`n sfeervolle plek (oude stoelen en tafels, muurdecoratie,...) en heeft geen airco (HOT). We volgden eerst, vanop de zijlijn, de tangolessen voor beginners, half-gevorderden,... daartussen zie je dan de Argentijnen die echt op zoek gaan naar een danspartner. Leuke ervaring, maar het waren geen pro`s, althans tot 1 a 2u niet, maar zolang bleven we niet plakken.

Woensdag is de laatste volle dag. We profiteerden ervan om hier ook eens te shoppen. Na 3 maanden telkens dezelfde kleren verlang je wel achter iets nieuws. We begonnen in een shopping mall, dan door calle Santa fe, calle Florida en dan finito. Outfit gekocht en zakjes in de kamer droppen. `s Avonds gaan dineren in Don Julio in de wijk Palermo. Echt wel het beste restaurant in Buenos Aires. Super bediening en excellent eten! Wat wil je nog meer om een schitterende reis af te sluiten... een cocktail :-p We klonken op een zeer goede, mooie ervaring in ons leven om dit mooi reisverhaal af te sluiten. We love South-America!!!

1. Betrand:
    19 december 2013
    toch de max hé, zo'n afsluiter!!! Komt allemaal heel bekend voor in Buenos Aires. Wij vonden het een prachtige stad!